Studenci z niepełnosprawnościami
Zapewnienie dostępności
Koordynatorzy
Koordynator ds. dostępności architektonicznej
inż. Jacek Chludziński
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tel: 86 215 54 95
wew: 1109
Akademicka 14, I piętro
Do zadań Koordynatora ds. dostępności architektonicznej należy:
- wydawanie opinii w przedmiocie barier architektonicznych, związanych z funkcjonowaniem w Akademii Łomżyńskiej (AŁ) osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami,
- składanie propozycji rozwiązań architektonicznych zwiększających dostępność AŁ dla osób ze szczególnymi potrzebami,
- udział w przygotowywaniu opisów przedmiotów zamówień związanych z dostępnością architektoniczną,
- opiniowanie wpływu inwestycji i remontów na dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami,
- udział w tworzeniu ewidencji dostępności, w tym budynków, procedur ewakuacji, miejsc obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami.
- wdrażanie wyników audytów dostępności architektonicznej w AŁ,
- prowadzenie wewnętrznych audytów dostępności architektonicznej,
- udział w przygotowaniu planu działania na rzecz poprawy dostępności zgodnie z przepisami ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- wdrażanie zaakceptowanego przez Władze Uczelni planu działania na rzecz poprawy dostępności architektonicznej oraz odpowiedzialność za utrzymanie na odpowiednim poziomie w/w planu,
- udział w przygotowywaniu odpowiednich raportów w przedmiocie przystosowania architektonicznego Uczelni w zakresie zapewnienia dostępności dla osób, o których mowa w ustawie o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi AŁ w zakresie działań na rzecz poprawy dostępności,
- współpraca z właściwymi Koordynatorami ds. dostępności oraz koordynatorem ds. studentów z niepełnosprawnościami.
Informacje dla kandydatów
Wszystkie miejsca przyjmowania dokumentów od kandydatów na studia są wolne od barier architektonicznych. W każdym pomieszczeniu ds. rekrutacji znajduje się pętla indukcyjna. Część pracowników przyjmujących dokumenty zna podstawy języka migowego. W bibliotece na ul. Akademickiej 1, na pierwszym piętrze znajduje się stanowisko przystosowane do potrzeb osób niewidomych. Jeżeli na wybieranym przez Ciebie kierunku studiów wymagane jest zaświadczenie lekarskie możesz je pobrać w dziekanacie lub z portalu rekrutacyjnego. Wypełniając zgłoszenie rekrutacyjne możesz nam wskazać szczególne potrzeby jako kandydata i przyszłego studenta. Jeżeli masz wątpliwości dotyczące wyboru właściwego kierunku studiów z uwagi na swoją niepełnosprawność skontaktuj się z koordynatorem ds. studentów z niepełnosprawnościami mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 862155958, siedziba ul. Akademicka 14, I piętro, pokój 101 (po prawej stronie od wyjścia z windy i schodów.
Po przyjęciu na studia możesz poinformować swoich wykładowców o szczególnych potrzebach i barierach wynikających z niepełnosprawności albo zawiadomić o nich koordynatora ds. studentów z niepełnosprawnościami.
Siedem zasad wsparcia
Akademia Łomżyńska kieruje się w swojej działalności siedmioma zasadami wsparcia edukacyjnego. Zasady zostały przyjęte i upowszechnione przez Konferencję Rektorów Akademickich Szkół Polskich jako wzorzec oferty wsparcia edukacyjnego kierowanej do studentów z niepełnosprawnościami dla innych uczelni, wdrażających ideę edukacji włączającej
Siedem zasad wsparcia edukacyjnego
Zasada 1. Indywidualizacja:
adaptacje procesu studiowania osoby niepełnosprawnej zawsze przygotowywane są w odpowiedzi na jej indywidualne potrzeby edukacyjne wynikające ze specyfiki stanu zdrowia w danym momencie oraz specyfiki danego kursu, w tym warunków, w jakich się on odbywa.
Zasada 2. Podmiotowość,
czyli uwzględnianie autonomii osoby niepełnosprawnej i jej prawa do decydowania o sobie.
Zasada 3. Rozwijanie potencjału
osoby niepełnosprawnej w związku ze studiowanym przez nią kierunkiem studiów. Oznacza ono dobór takich adaptacji, które pozwalałyby studentowi nabywać wiedzę i rozwijać praktyczne umiejętności.
Zasada 4. Racjonalność dostosowania,
to znaczy proponowanie adaptacji racjonalnych ekonomicznie, skutecznie wyrównujących szanse osoby niepełnosprawnej oraz gwarantujących zachowanie standardu akademickiego.
Zasada 5. Utrzymanie standardu akademickiego,
czyli przygotowanie adaptacji studiów przy jednoczesnym utrzymaniu kryteriów merytorycznych obowiązujących wszystkich studentów danego kierunku.
Zasada 6. Adaptacje najbliższe standardowemu przebiegowi zajęć
to znaczy takie, które nie mają charakteru przywilejów dla osoby niepełnosprawnej, ale w sposób racjonalny wyrównywałyby jej szanse w dostępie do oferty kształcenia uznanej za optymalną na danym kierunku.
Zasada 7. Równe prawa i obowiązki,
czyli dbałość nie tylko o realizowanie równych praw dla osób niepełnosprawnych, ale również (dzięki zapewnieniu tych praw) egzekwowanie wypełniania obowiązków studenckich na takim samym poziomie, jak w przypadku studentów bez niepełnosprawności.
Strona 1 z 3
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- Następny artykuł
- koniec