W Instytucie Badań Edukacyjnych dr hab. Stankiewicz inicjuje kolejny projekt łączący podejście partycypacyjne z dialogiem publicznym. Chodzi o wykorzystanie najnowszych technologii i cyfryzację edukacji.
„Smartfony najlepiej pokazują paradoks nowoczesnych technologii w szkole. Dziś każdy z uczniów nosi w kieszeni komputer potężniejszy od tego, który odpowiadał za wysłanie na księżyc misji Apollo 11. A jednocześnie nie mamy żadnego pomysłu, w jaki sposób w szkołach korzystać ze smartfonów. Cyfryzacja edukacji to nie tylko szansa, ale i duże wyzwanie. Należy podejść do niego w sposób odpowiedzialny społecznie” – dodaje.
„Staramy się wprowadzać do programów nauczania na politechnikach elementy nauk społecznych i humanistycznych. Inżynierowie świetnie znają się na technologiach, chcielibyśmy, żeby potrafili o nich jeszcze rozmawiać z laikami” – mówi Piotr Stankiewicz.
Jego zdaniem badania społeczne powinny być podporządkowane idei użyteczności w życiu publicznym. „W swojej pracy zajmowałem się sporem wokół genetycznie modyfikowanej żywności. Wówczas zastanawiano się, czy uprawa tego rodzaju roślin jest szkodliwa dla środowiska i dla ludzi, czy też nie. Potem zająłem się dyskusją nad energetyką atomową. Była to paląca kwestia, bo w 2009 roku rząd polski podjął decyzję o budowie elektrowni atomowej” – mówi.
2019-10-04