Rusza kolejna, 15. edycja konkursu Popularyzator Nauki dla osób, zespołów, mediów oraz instytucji popularyzujących naukę. Zgłoszenia przyjmowane są do 15 grudnia.
"Młodzi badacze, jeśli mają dobry pomysł, powinni go sformułować i realizować! A szefowie tych osób powinni wiedzieć, że w badaniach nie chodzi o to, by mieć nad kimś kontrolę" - rozmowa z przewodniczącym Europejskiej Rady ds. Badań Naukowych prof. Jean-Pierre Bourguignon na temat realiów młodych naukowców i wyzwań nauki w XXI w.
Podczas zawodów International Robotic Competition RoboChallenge 2019 w Rumunii (1-3 listopada 2019) robot Melson zajął pierwsze miejsce w kategorii Humanoid Robot, drugie miejsce w kategorii Humanoid Sumo i został wyróżniony w kategorii Freestyle Showcase.
Zespół z Wydziału Mechanicznego PB w kategorii NanoSumo zdobył 3 miejsce. W kategoriach MiniSumo i MegaSumo najlepsze konstrukcje SumoMasters dotarły aż do ćwierćfinałów. Natomiast w kategorii Freestyle czworonożny robot ostatecznie został sklasyfikowany na 5 miejscu.
Czy nauczyciele wykorzystują w swojej pracy wyniki wiarygodnych i aktualnych badań naukowych? Wielu z nich dostrzega w tym korzyści, ale w praktyce nieliczni z nich to robią - to wstępny wniosek dr Marty Kowalczuk-Walędziak z Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku, która przebada to zagadnienie w ramach grantu NCN
Lokalizacja:
ul. Akademicka 14
pok. 9, 17
tel. 86 215 59 53, 86 215-66-05
fax: 86 215 66 01
projekty@pwsip.edu.pl
badania@pwsip.edu.pl