Wszystkie wnioski związane z działalnością naukowo-badawczą Uczelni, należy uzupełnić za pośrednictwem Systemu Wymiany Dokumentów (swd), obowiązującego na Uczelni. Lista wniosków znajduje się poniżej.
W przypadku, gdy wskazanym źródłem finansowania są środki z działalności statutowej, wniosek powinien być zaakceptowany przez Kierownika zadania badawczego oraz Dyrektora Instytutu, w którym realizowane jest zadanie badawcze. Do wniosków finansowanych w ramach badań statutowych nie jest konieczne dołączenie dyspozycji o uruchomienie środków publicznych.
W przypadku, gdy wskazanym źródłem finansowania są środki budżetowe Instytutu, wniosek powinien być zaakceptowany przez Dyrektora Instytutu. Do wniosku należy dołączyć kompletnie wypełnioną i zaakceptowaną dyspozycję o uruchomienie środków publicznych.
W przypadku, gdy wskazanym źródłem finansowania jest rezerwa Rektora PWSIiP w Łomży, wniosek powinien być zaakceptowany przez Dyrektora Instytutu. Do wniosku należy dołączyć kompletnie wypełnioną i zaakceptowaną dyspozycję o uruchomienie środków publicznych oraz odrębne podanie o sfinansowanie kosztów z rezerwy Rektora, zaakceptowane przez Rektora PWSIiP.
Do wszystkich wniosków wyjazdowych na konferencje naukowe należy dołączyć program konferencji oraz informacje organizatorów dotyczące konta bankowego, na które należy dokonać opłaty konferencyjnej.