Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - strona głównaBiuletyn Informacji Publicznej - strona główna

>> Strona główna > Akty prawne > Zarządzenia Rektora > rok 2019


Zarządzenie Nr 15/19 w sprawie: wprowadzenia zmian do Regulaminu funkcjonowania Uczelnianych Organizacji Studenckich w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży.

Na podstawie art. 23 ust. 1 Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, zarządzam co następuje:
 

§ 1
Wprowadza się następujące zmiany w Regulaminie funkcjonowania Uczelnianych Organizacji Studenckich w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży przyjętym Zarządzeniem Nr 142/18 Rektora PWSIiP w Łomży z dnia 12 grudnia 2018 r.:
1) § 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Organizacje, o których mowa w ust. 1, zrzeszają studentów, mających wspólny program działania, cel i zadania zawarte w statucie, które powinny być zgodne z profilem naukowym jednostek organizacyjnych, przy których funkcjonują.”
2) § 6 ust. 1 pkt. g otrzymuje brzmienie:
„informacje o zmianach w statucie organizacji.„
3) § 6 ust. 2 otrzymuje brzmienie
„Do rejestru załącza się statut organizacji oraz każdorazowo tekst jednolity statutu po dokonanych zmianach.”
4) § 7 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Do wniosku o zarejestrowanie organizacji należy załączyć:
a) statut organizacji, sporządzony w oparciu o ogólne wytyczne zawarte w Załączniku nr 2 do niniejszego Regulaminu,
b) pisemną zgodę nauczyciela akademickiego na pełnienie funkcji opiekuna organizacji, zgodnie z Załącznikiem nr 3 do niniejszego Regulaminu,
c) opinię kierownika jednostki organizacyjnej, przy której organizacja ma działać, dotyczącą zgodności statutu organizacji z profilem jednostki, zgodnie z Załącznikiem nr 4 do niniejszego Regulaminu.”
5) § 7 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„W razie stwierdzenia jakichkolwiek uchybień Dział Nauki i Projektów zwraca wniosek celem wyeliminowania stwierdzonych nieprawidłowości.„
6)    § 9 otrzymuje brzmienie:
„Wszelkie zmiany w statucie organizacji, w tym zmianę nazwy organizacji zatwierdza Rektor, po uprzedniej akceptacji zmian przez opiekuna organizacji. Tekst jednolity statutu po dokonanych zmianach należy złożyć w Dziale Nauki i Projektów w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.”
7) § 11 otrzymuje brzmienie:
1. Kandydata na funkcję opiekuna organizacji proponują członkowie organizacji.
2. Kandydaturę akceptuje kierownik jednostki organizacyjnej, przy której rejestrowana jest organizacja, zgodnie z Załącznikiem nr 4 do niniejszego Regulaminu.
3. Jeżeli opiekun organizacji czasowo lub całkowicie nie może pełnić swojej funkcji, członkowie organizacji przedstawiają kierownikowi jednostki organizacyjnej kandydaturę osoby, która będzie pełniła obowiązki opiekuna organizacji.
4. Kierownik jednostki organizacyjnej może zaproponować innego nauczyciela akademickiego do pełnienia funkcji opiekuna organizacji lub sekcji.
5. Opiekun organizacji musi wyrazić pisemną zgodę na objęcie funkcji, zgodnie z Załącznikiem nr 3 do niniejszego Regulaminu.
8) § 12 otrzymuje brzmienie:
„Do obowiązków opiekuna organizacji należy:
1) bezpośredni nadzór nad merytoryczno – finansową działalnością organizacji, w szczególności nad zgodnością działań z celami i zadaniami określonymi w statucie,
2) zatwierdzanie planu pracy, planu wydatków organizacji na dany rok kalendarzowy oraz sprawozdania z działalności organizacji za ubiegły rok kalendarzowy.”
9) § 15 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Po ostatecznym zatwierdzeniu planu wydatków przez Prorektora, Dział Nauki i Projektów informuje opiekunów organizacji o możliwości wydatkowania środków.”
10) § 16 otrzymuje brzmienie:
1. „Zatwierdzone przez opiekuna organizacji sprawozdanie, o którym mowa w § 12 pkt. 2, należy złożyć Prorektorowi za pośrednictwem Działu Nauki i Projektów, w terminie do 31 stycznia każdego roku. Wzór Sprawozdania stanowi Załącznik nr 5 do niniejszego Regulaminu.
2. W przypadku niezłożenia w terminie sprawozdania, opiekun organizacji winien jest złożyć Prorektorowi za pośrednictwem Działu Nauki i Projektów, pisemne wyjaśnienie z opóźnienia.
3. Nieprzestrzeganie terminów określonych w ust. 1 może być podstawą do odwołania opiekuna organizacji.
4. Brak sprawozdania stanowi podstawę do stwierdzenia zaprzestania działalności przez organizację.”
11) § 18 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Podstawą finansowania organizacji jest roczny plan wydatków zaakceptowany kolejno przez opiekuna organizacji, kierownika jednostki organizacyjnej i Prorektora.”
12) § 18 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„Formę składania planu wydatków określa Kwestor.”
13) § 19 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Rektor z własnej inicjatywy, na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej, przy której działa organizacja lub na wniosek opiekuna organizacji, może podjąć decyzję o likwidacji organizacji, po stwierdzeniu:
a) rażącego lub uporczywego naruszenia przepisów prawa powszechnie obowiązującego, statutu Uczelni, regulaminu studiów, niniejszego regulaminu lub regulaminu organizacji,
b) zaprzestania działalności organizacji przez okres 1 roku.”
14) Dodaje się Formularz aktualizacji danych Uczelnianej organizacji studenckiej, stanowiący Załącznik nr 6 do Regulaminu funkcjonowania Uczelnianych Organizacji Studenckich w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży.
15) § 20 otrzymuje brzmienie:
 „Uczelniane organizacje studenckie istniejące przed wejściem w życie niniejszego Regulaminu, zobowiązane są do dokonania aktualizacji danych według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do niniejszego Regulaminu, w terminie do dnia 29 marca 2019 r.”

§ 2
Tekst jednolity Regulaminu funkcjonowania Uczelnianych Organizacji Studenckich w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor
dr hab. Dariusz Surowik, prof. PWSIiP

Załączniki:
  1.   Zarz_Nr_15_19.pdf
  2.   Regulamin funkcjonowania Uczelnianych Organizacji Studenckich w PWSIiP w Łomzy.pdf
  3.   Załącznik nr 1 do Regulaminu.docx
  4.   Załącznik nr 2 do Regulaminu.docx
  5.   Załącznik nr 3 do Regulaminu.docx
  6.   Załącznik nr 4 do Regulaminu.docx
  7.   Załącznik nr 5 do Regulaminu.docx
  8.   Załącznik nr 6 do Regulaminu.docx
Wytworzył:   Rektor

Dokument z dnia:2019-02-22

Opublikował: Monika  Lisiecka

Publikacja z dnia: 2019-03-18 12:52:36

Wersja dokumentu: 1

Ilość wyświetleń: 438


Projekt: TS 2010

System miniBIP v.0.3