Szkolenie skierowane jest głównie do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Przygotowuje nauczycieli do kształcenia u dzieci postaw i umiejętności kluczowych dla myślenia komputacyjnego, czasem nazywanego myśleniem algorytmicznym.
Celem kursu jest kształcenie kompetencji nauczyciela w zakresie nauki programowania w klasie I-III. Uczestnik szkolenia będzie miał możliwość poznać podstawy programowania wizualnegow środowisku Code, Scratchorazpraktycznie zastosować kodowanie do uruchamiania zestawów edukacyjnych robotów Lego Wedo.
Zajęcia wzbogacą warsztat pracy nauczyciela w nowoczesne rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze, prezentują wybrane pomoce do nauki programowania, w tym również bez użycia komputera oraz pokazują dobre praktyki edukacyjne dotyczące realizacji treści z nauki programowania w klasach I-III. Kurs umożliwi również przygotowanie nauczycieli do tworzenia i publikowania własnych algorytmów, programów, projektów jako materiałów zajęć dla uczniów.
Organizacja kursu przewiduje 30 godziny zajęć, w tym:
- 2 godz. zajęć sprawdzających i uzupełniających wiedzę i umiejętności uczestników szkolenia w zakresie korzystania z komputera, systemów operacyjnych, oprogramowania i korzystania z sieci Internet na poziomie kompetencji A, B i C.
- 8 godz. zajęć z programowania bez użycia komputera.
- 20 godz. zajęć z programowania z użyciem komputera.
Zajęcia będą odbywać się zgodnie w godzinach wolnych od pracy lub/i w soboty i niedziele. Spotkania będą poświęcone realizacji poszczególnych tematów w bloku max 6 godzinnym.
Program
- Programowanie w nowej podstawie programowej.
- Myślenie komputacyjne jako podstawa programowania.
-
Najważniejsze umiejętności dzieci – przykłady ćwiczeń:
- formułowanie problemów,
- zbieranie danych,
- rozkładanie na części,
- rozpoznawanie schematów,
- abstrahowanie i tworzenie modeli,
- tworzenie algorytmów,
- wykrywanie i diagnozowanie błędów,
- zrozumiałe i skuteczne komunikowanie się,
- ocenianie,
- logiczne myślenie.
- Wybrane pomoce do nauki programowania w klasach I-III.
- Programowanie robotów.
Materiały szkoleniowe
Przed szkoleniem uczestnicy otrzymują program szkolenia, dokumentację programu Code, SCRATCH, Lego Wedo oraz przykładowe scenariusze zajęć z uczniami z realizacji poszczególnych modułów.
Oprogramowanie i sprzęt:
- komputer stacjonarny, laptop lub tablet,
- system operacyjny Windows lub Android,
- przeglądarka internetowa Firefox lub inna,
- konto na portalach: scratch.mit.edu i studio.code.org,
- program Scratch w wersjach off-line,
- zestawy edukacyjne Lego Wedo wraz z oprogramowaniem.
Przeznaczenie i wymagania
Uczestnik szkolenia powinien posiadać podstawowe umiejętności w zakresie obsługi komputera.
Certyfikaty
Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne certyfikaty sygnowane przez Państwową Wyższą Szkołę Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży, Instytut Informatyki i Automatyki.
Koszt kursu: 360 zł
Opłaty należy dokonywać na konto o numerze:
46 1930 1640 2440 0425 2442 0027
tytułem: Kurs programowania+imię i nazwisko uczestnika
Planowany termin rozpoczęcia zajęć – maj 2017 r. (w zależności od grupy)
Zapisy do 21 kwietnia 2017 r.
W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt:
Biuro Karier, pok. B2.17
tel.: /86/ 216 82 72
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
ul. Akademickiej 1 (nowe budynki uczelni)