Prawa konsumenta były tematem spotkania zorganizowanego przez koło naukowe Akademickie Forum Samorządowe działające przy Instytucie Prawa i Administracji PWSIiP.
Celem konferencji było szerzenie wiedzy wśród konsumentów.
- Świadomość tego, że każdy z nas, jako konsument, ma prawo do rękojmi, gwarancji, pozasądowego rozwiazywania sporów czy odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość, jest niewielka w społeczeństwie, a z powodu braku tej wiedzy konsumenci często mają problemy – tłumaczy studentka Justyna Konopka, członki koła naukowego Akademickie Forum Samorządowe.
Podczas konferencji przemawiali przedstawiciele takich instytucji jak: Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Białymstoku oraz wykładowcy i studenci z PWSIiP.
Interesujące zagadnienie poruszyła Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przedstawiła kilka nowych narzędzi ochrony praw konsumentów, np. ostrzeżenie konsumenckie. - Urząd może przed wydaniem decyzji w sprawie przedsiębiorstwa, wydać ostrzeżenie dla konsumentów, że działalność danej firmy jest potencjalnie szkodliwa. Takie ostrzeżenie to wyrażny sygnał dla konsumentów – mówiła przedstawicielka UOKiK.
Konferencja „Prawa konsumenta” odbyła się pod patronatem Prezydenta Miasta Łomża oraz JM Rektora PWSIiP.