Drukuj

Setki państw, tysiące partnerów i miliony uczestników – tak wygląda Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Organizowany jest od 2008 roku w ponad 150 krajach. To bezpłatne szkolenia, warsztaty, debaty oraz konkursy.  W Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży odbyło się spotkanie dedykowane młodzieży, pod hasłem Akademia Biznesu, obudź w sobie przedsiębiorcę. – Gdy byłem w waszym wieku szukałem praktycznych informacji, pomysłów i wzorców postępowania – mówił licealistom i studentom Andrzej Garlicki, zastępca prezydenta Łomży. Przytaczał historię amerykańskiego sprzedawcy Joe Girarda, który zadziwił cały świat, opanowując do perfekcji techniki marketingowe: osiągnął sukces, gdyż rozpoznał własne kompetencje.

 

Pomysłodawcami Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości byli Gordon Brown, premier Wielkiej Brytanii, Carl Schramm, prezes amerykańskiej Fundacji Kauffmana oraz brytyjska rządowo-biznesowa organizacja Make Your Mark. W Polsce koordynatorem wydarzenia jest Fundacja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, która dąży do stworzenia szerokiej koalicji organizacji, instytucji i osób. 

W „Państwówce” młodzież spotkała się doradcami zawodowymi, dowiedziała, jak przygotować pierwszy biznesplan. Zetknęła z ludźmi sukcesu, takimi jak Stanisław Najda, prezes firmy Sonarol, który opowiedział uczniom i studentom, że zanim założył przedsiębiorstwo produkujące okna, drzwi i styropian, sprzedawał „różne potrzebne rzeczy na rynku”. – Włączając się w obchody Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, chcieliśmy pokazać, że młodzi ludzie mogą zupełnie swobodnie kreować ścieżki własnego rozwoju, korzystając z pomocy doradców oraz licznych instytucji, takich jak urzędy pracy, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, centra edukacji, uczelniane biura karier – podsumowała cel spotkania Marlena Włodkowska z Biura Promocji i Karier PWSIiP.

Głównymi organizatorami wydarzenia byli Urząd Miejski w Łomży oraz PWSIiP w Łomży.