Kierownik kursu: dr inż. Aneta Wiktorzak
Cel edukacyjny
Szkolenie skierowane jest głównie do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Przygotowuje nauczycieli do kształcenia u dzieci postaw i umiejętności kluczowych dla myślenia komputacyjnego, czasem nazywanego myśleniem algorytmicznym. Celem kursu jest kształcenie kompetencji nauczyciela w zakresie nauki programowania w klasie I-III. Uczestnik szkolenia będzie miał możliwość poznać podstawy programowania wizualnego w środowisku Code, Scratch oraz praktycznie zastosować kodowanie do uruchamiania zestawów edukacyjnych robotów Lego Wedo. Zajęcia wzbogacą warsztat pracy nauczyciela w nowoczesne rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze, prezentują wybrane pomoce do nauki programowania, w tym również bez użycia komputera oraz pokazują dobre praktyki edukacyjne dotyczące realizacji treści z nauki programowania w klasach I-III. Kurs umożliwi również przygotowanie nauczycieli do tworzenia i publikowania własnych algorytmów, programów, projektów jako materiałów zajęć dla uczniów.
Program kursu
- Zajęcia sprawdzające i uzupełniających wiedzę i umiejętności uczestników kursu w zakresie korzystania z komputera, systemów operacyjnych, oprogramowania i korzystania z sieci Internet na poziomie kompetencji A, B i C
- Programowanie w nowej podstawie programowej. Myślenie komputacyjne jako podstawa programowania
- Podstaw programowania w środowisku Code
- Podstaw programowania wizualnego w środowisku Scratch
- Programowanie zestawów edukacyjnych robotów Lego Wedo
- Wybrane pomoce do nauki programowania w klasach I-III
Efekty kursu
Ukończenie kursu umożliwi przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć z informatyki zawartych w nowej podstawie programowej szkoły podstawowej obowiązującej od września 2017r. Dzięki wiedzy i umiejętnościom, zdobytym w trakcie kursu, absolwent kursu wzbogaci swój warsztat pracy nauczyciela w nowoczesne rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze, będzie potrafił tworzyć pomoce do nauki programowania, w tym również bez użycia komputera oraz będzie posiadał umiejętności dotyczące realizacji treści zajęć z nauki programowania w klasach I-III.
Absolwent kursu będzie posiadał wiedzę nt:
- podstaw programowania wizualnego w środowisku Code
- podstaw programowania wizualnego w środowisku Scratch
- zastosowań kodowania do uruchamiania zestawów edukacyjnych robotów Lego Wedo
Grupa docelowa
Szkolenie skierowane jest głównie do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Celem kursu jest kształcenie kompetencji nauczyciela w zakresie nauki programowania w klasie I-III. Uczestnik szkolenia będzie miał możliwość poznać podstawy programowania wizualnego w środowisku Code, Scratch oraz praktycznie zastosować kodowanie do uruchamiania zestawów edukacyjnych robotów Lego Wedo. Zajęcia wzbogacą warsztat pracy nauczyciela w nowoczesne rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze, prezentują wybrane pomoce do nauki programowania, w tym również bez użycia komputera oraz pokazują dobre praktyki edukacyjne dotyczące realizacji treści z nauki programowania w klasach I-III. Kurs umożliwi również przygotowanie nauczycieli do tworzenia i publikowania własnych algorytmów, programów, projektów jako materiałów zajęć dla uczniów.
Czas trwania kursu: 30 godzin.
Opłata za kurs: 800zł
Wymagane dokumenty:
- wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy.
Osoba do kontaktu:
mgr inż. Monika Kulesza
tel.: 86 216 82 69
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.