Kierownik kursu – dr Marta Janina Skrodzka
Charakterystyka i cel kursu
Celem kursu jest:
- Zapoznanie i wyposażenie jego uczestników w praktyczne narzędzia potrzebne do sprawnego komunikowania się, rozwiązywania problemów oraz prowadzenia dialogu w życiu codziennym – rodzinnym, miejscu pracy, we własnej firmie.
- Zapoznanie i wyposażenie jego uczestników w praktyczne narzędzia potrzebne do sprawnego komunikowania się i rozwiązywania problemów w miejscu pracy.
- Przekazanie praktycznych wskazówek jak zapobiegać konfliktom, niwelować ich skutki i rozwiązywać z korzyścią dla obu zaangażowanych w nie stron.
- Nabycie umiejętności szybkiego rozpoznawania nieporozumień i konfliktów oraz jak przeciwdziałać typowym w firmie sporom.
- Zdobycie praktycznej wiedzy na temat kontrolowania i zakończenia sytuacji konfliktowych
- Poznanie technik manipulacji i sposobów przeciwdziałania manipulacjom.
- Poznanie podstaw mediacji i negocjacji jako alternatywnych metod rozstrzygania sporów w firmie.
- Zapoznanie z elementami wiedzy teoretycznej w zakresie komunikacji interpersonalnej oraz teorii konfliktu, elementami negocjacji oraz mediacji. tak aby każdy uczestnik kursu potrafił wykorzystać nabyte umiejętności w praktyce.
Adresaci kursu, wymagania
Kurs jest adresowane do: wszystkich zainteresowanych metodami rozwiązywania konfliktów i sporów; do psychologów, pedagogów, pracowników socjalnych, kuratorów; absolwentów, do menedżerów, konsultantów, pracowników działów HR; jak i osób, które chciałyby poszerzyć swoją wiedzę w zakresie komunikacji i rozwiązywania problemów w życiu codziennym, w pracy w biznesie.
Sylwetka absolwenta
Uczestnicy kursu dowiedzą się jak zapobiegać konfliktom, niwelować ich skutki i rozwiązywać z korzyścią dla obu zaangażowanych w nie stron. Ponadto jak skutecznie rozwiązywać konflikty i zamieniać je na elementy poprawiające współpracę w zespole. Poznają podstawy mediacji i negocjacji jako alternatywnych metod rozstrzygania sporów.
Opis sposobu i kryteriów naboru uczestników kursu
Przyjęcie na podstawie złożonych dokumentów. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Program
Nazwa przedmiotu w ramach kursu |
Liczba godzin |
Komunikacja interpersonalna – zagadnienia wstępne |
2 |
Komunikacja werbalna i niewerbalna, techniki komunikowania się |
8 |
Teoria konfliktu, analiza i sposoby diagnozy konfliktów |
8 |
Sposoby rozwiązywania sporów – zagadnienia wstępne |
2 |
Mediacja – cechy, zasady, etapy postępowania |
20 |
Negocjacje – cechy, zasady, etapy postępowania |
10 |
Mediacje, negocjacje a inne sposoby rozwiązywania sporów |
4 |
Podstawy prawne do prowadzenia mediacji i negocjacji oraz zastosowania innych metod rozwiązywania sporów |
6 |
SUMA |
60 |
Czas trwania i system prowadzenia zajęć
Kurs trwa 60 godz. , tryb zaoczny w formie zjazdów sobota-niedziela średnio dwa razy
w miesiącu.
Minimalna i maksymalna liczba uczestników
nie mniej niż 12 osób. Limit – brak.
Warunki ukończenia kursu
Uczestnicy kursu otrzymają zaświadczenie ukończenia kursu na podstawie udziału w prowadzonych w ramach kursu zajęciach.
Odpłatności
Cena kursu: 2 900 zł
Opłata rekrutacyjna: 100 zł
Kontakt - informacje szczegółowe dot. organizacji kursu: dr Katarzyna Jurewicz-Bakun
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dokumenty można składać osobiście bądź przesłać na adres Uczelni:
Dziekanat Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych,
ul. Akademicka 14 pok. 228
tel. 86 215-59-59