Cel edukacyjny
Dostarczenie wiedzy i umiejętności związanych z diagnozą i prowadzeniem zajęć terapeutycznych z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i funkcjonowaniu społecznym. Szczególny nacisk położony jest na trudności dzieci w uczeniu się czytania i pisania (dysleksja, dysgrafia, dysortografia) oraz matematyki (dyskalkulia).
Ramowy program usługi
I BLOK prawne i organizacyjne podstawy pomocy dzieciom i młodzieży z trudnościami w uczeniu się
II BLOK – logopedia i fonetyka: mowa, nauka mowy, klasyfikacja zaburzeń mowy – diagnoza przyczynowa, przyczyny i objawy zaburzeń artykulacji, jąkania, mowy i głosu, związki zaburzeń mowy z trudnościami w uczeniu się szkolnym.
III BLOK – diagnoza psychologiczno-pedagogiczna trudności szkolnych: cele, zadania, zasady, warunki i sposoby diagnozowania dzieci z trudnościami w czytaniu, pisaniu i liczeniu, metody psychopedagogicznej diagnozy trudności w nauce szkolnej - poznawanie specyficznych narzędzi diagnostycznych oraz metod analizy wytworów dziecięcych
IV BLOK– podstawy terapii dzieci z trudnościami w nauce szkolnej: objawy, przyczyny, klasyfikacja, skutki, wzajemne zależności i wpływy oraz specyfika trudności i niepowodzeń szkolnych; dysharmonia i zaburzenia rozwojowe jako przyczyny trudności w nauce; specyficzne trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia), typy relacji między zaburzeniami zachowania uczniów a trudnościami w nauce.
V BLOK - metodyka i organizacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i reedukacyjnych: zasady, struktura i organizacja pracy korekcyjno-kompensacyjnej w odniesieniu do uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz uczeniu się matematyki; metody i techniki stosowane w pracy terapeutycznej z dziećmi wykazującymi trudności w uczeniu się oraz przygotowanie narzędzi do działalności terapeutycznej; specyficzne sposoby stymulowania usprawniania i korygowania rozwoju motorycznego, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, myślenia operacyjnego.
Efekty usługi (produkty), efekty uczenia się/kształcenia
Wiedza i umiejętności związane z diagnozą i prowadzeniem zajęć terapeutycznych z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i funkcjonowaniu społecznym. Szczególny nacisk położony jest na trudności dzieci w uczeniu się czytania i pisania (dysleksja, dysgrafia, dysortografia) oraz matematyki (dyskalkulia)
Grupa docelowa
Studia kierowane są do osób posiadających wykształcenie wyższe magisterskie lub zawodowe z przygotowaniem pedagogicznym.
Oferta skierowana jest w szczególności do:
- Pedagogów i psychologów;
- Nauczycieli i wychowawców różnych typów szkół oraz placówek opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych;
- Pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych;
Liczba semestrów: 3
Cena brutto 3 280,00 zł (w tym: opłata rekrutacyjna 100 zł, opłata za wydanie świadectwa ukończenia studiów 30 zł)
Cena za semestr – 1050zł
Minimalna liczba uczestników - 30
Maksymalna liczba uczestników – 50
Liczba godzin –350