To był festiwal kreatywności i pomysłowości, w którym udział wzięło ponad czterystu młodych ludzi. III Dni Przedsiębiorczości w Łomży zgromadziły w naszej akademickiej auli uczniów szkół ponadpodstawowych zainteresowanych rozwijaniem swoich pasji. Stanęli oni do rywalizacji na najlepszą grę planszową oraz reklamę gry planszowej. W klasyfikacji generalnej na najwyższym podium uplasowała się drużyna Start a Business z Zespołu Szkół w Niećkowie.
Anna Mazurkiewicz, nauczyciel przedmiotów ekonomicznych w Zespole Szkół w Niećkowie, wysoko oceniała formułę konkursu. - Bardzo doceniamy kreatywność samego konkursu, sposób jego przygotowania, tematykę. Przygotowywaliśmy się ponad miesiąc, aby powstała gra planszowa i filmiki kręcone przez młodych ludzi - komentuje nauczycielka. Anna Mazurkiewicz podkreśla także, że jest dumna, że uczniowie z jej szkoły poradzili sobie tak dobrze w rywalizacji młodzieżą z Łomży, czy Białegostoku. - Szkoła na wsi nie jest gorszą szkołą i to jest zastrzyk pozytywnej energii dla moich uczniów, że poczuli swoją merytoryczna siłę na forum dużego konkursu.
Sandra Ostaszewska i Anika Samełko, które są członkiniami zwycięskiej drużyny, podkreślają, że wygrana to efekt pracy i zgrania ich zespołu. - Było bardzo fajnie i naprawdę nie spodziewaliśmy się zwycięstwa. To dla nas niespodzianka i motywator - mówiły młode dziewczyny w imieniu swojej drużyny.
III Dni Przedsiębiorczości pod hasłem „Gra o przedsiębiorczość” przygotowała uczelniana Katedra Ekonomii i Finansów, a nad całościową koncepcją czuwała pomysłodawczyni imprezy - dr Urszula Widelska, prof. AŁ. - Formuła konkursu uczy pracy i współpracy, a także buduje zaufanie pomiędzy szkołami i uczelnią, bo młodym ludziom po prostu podoba się nowoczesna formuła konkursu i czują się u nas dobrze. To nasz sposób na pokazanie, że edukacja może mieć wymiar włączający i rozwijać kreatywność, wyobraźnię - komentuje dr Urszula Widelska, prof. AŁ.
Największa aula uczelniana wypełniona po brzegi młodymi ludźmi, ich spontaniczną energią, pomysłami na oryginalne gry planszowe oraz wciągające reklamy gier planszowych - tak wyglądała uczelniana rywalizacja podczas wydarzenia. Pomiędzy zwycięską drużyną, a drużyną, która zajęła drugie miejsce - ledwie punkt różnicy w ogólnej klasyfikacji! Radość z zespołowego działania, ale także dreszczyk rywalizacji pomiędzy szkołami i drużynami.
- Bardzo fajna uczelnia, atmosfera i świetna atmosfera, możliwość poznania wielu nowych ludzi - tak atuty konkursu komentowała Zosia Budnicka z Białegostoku. Jej drużyna Kotporacja zajęła drugie miejsce w klasyfikacji ogólnej.