Sześciu studentów oraz dwóch nauczycieli akademickich PWSIiP w Łomży uczestniczyło w kwietniu (08.04.-19.04.2013 r.) w intensywnym kursie w ramach programu Erasmus. Kursy intensywne programu Erasmus to cykl zajęć dydaktycznych dla studentów opracowany przez nauczycieli akademickich z uczelni uczestniczących w programie i posiadających Kartę Uczelni Erasmus. Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży, w partnerstwie z Kemi-Tornio University of Applied Sciences (Finlandia), Romanian-American University (Rumunia), Obuda Universisty Budapest (Węgry) i Bifrost University (Islandia), wspólorganizowała kolejną edycję kursu, który tym razem odbył się w Finlandii w Kemi – Tornio University.
Ideą IP było zorganizowanie „interdyscyplinarnego maratonu”, który miał być wykorzystany do wspierania małych i średnich przedsiębiorstwa. Wyjazd do Finlandii na Inter-disciplinary Inno-Marathon stał się nieocenionym doświadczeniem – podkreśla Sebastain Kuteszko, student PWSIiP i uczestnik Inter-disciplinary innomarathon. IP, oprócz dośwaidzceń naukowych, dał studentom możliwość zwiedzenia Finlandii i poznania jej wspaniałych walorów turystycznych. Kurs został podzielony na kilka części. Na początku został przedstawiony ogólny zarys projektu. W dalszej części projektu studenci przedstawili swoje Personal Scorecard, które miały na celu ułatwienie integracji. W trakcie tej części projektu zostały także przedstawione atrakcje turystyczne Laplandii, a studenci mieli okazje zwiedzić kilka z nich. Pierwszą był lodołamacz „Sampo”. Uczestnicy projektu mogli doświadczyć, jak działa lodołamacza, co było tym bardziej niezwykłe, że mieli oni możliwość przybyć na „Samp” na skuterach śnieżnych. Duzym przeżyciem było pływanie w specjalnych kombinezonach w wykutej w lodzie przerębli. Kolejną atrakcją był lodowy zamek w Kemi, gdzie co roku tworzony nowy zamek z różnorodnymi rzeźbami wykonanymi z lodu. W programie kursu był także wyjazd do Rovaniemi, gdzie odbyła się konferencja na temat rozwoju turystyki. A po konferencji uczestnuicy odwiedzili wioskę Świętego Mikołaja.
Drugą częścią projektu była praca w grupach złożonych z uczestników pochodzących z różnych krajów. Celem tej pracy była analiza rynku turystycznego w poszczególnych krajach oraz propozycje ulepszeń i rozwoju tej gałęzi gospodarki.
Uczestnictwo w projekcie dało szansę naszym studentom na rozwój umiejętności komunikowania się w języku angielskim. Praca w grupach z osobami reprezentującymi odmienne kultury niewątpliwie poszerzyła nie tylko wiedzę uczestników na temat turystki czy organizacji projeków, ale także wzbogaciła wszytskich o niezapomniane doświadczenia i nowe "międzynarodowe" przyjaźnie.
Autor: Sebastian Kuteszko
{gallery}stories/galeria/kurs_fin13{/gallery}