II ŁOMŻYŃSKIE FORUM SAMORZĄDOWE 16-17.5. 2013 r.
Budynek główny Państwowej Wyższej Szkoły
Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży,
ul. Akademicka 14, aula 315.
Zapraszenie na konferencję: Wychowanie i profilaktyka w teorii i praktyce
Instytut Społeczno – Humanistyczny PWSIiP oraz
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Łomży zapraszają na konferencję:
Wychowanie i profilaktyka w teorii i praktyce
Patron Konferencji - Podlaski Kurator Oświaty
23 maja 2013 r., aula w budynku głównym (s. 315)
Konferencja II Samorządowego Turnieju Piłki Nożnej
{rokbox album=|konfIIsamstud| size_t=|250 180| }images/stories/img_8932.jpg{/rokbox}
We wtorkowe popołudnie aula Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży zgromadziła uczestników, kibiców oraz organizatorów II Samorządowego Turnieju Piłki Nożnej. Kapitanowie wszystkich drużyn niecierpliwie czekali na kulminacyjny moment konferencji prasowej, którym niewątpliwie było losowanie drużyn do grup, w których zmierzą się już 10 lutego 2013 roku w Hali Sportowej SP9 przy ul. Ks. Anny w Łomży. Zanim to jednak nastąpiło, przewodniczący Akademickiego Forum Samorządowego, organizatora turnieju, przywitał gości i razem z opiekunem koła Mariuszem Chrzanowskim przypomniał gościom czym właściwie zajmują się studenci działający w AFS oraz jak wyglądała poprzednia edycja turnieju. Los, w osobie studentki działającej w kole naukowym, skrzyżował uczestników w następujący sposób: Grupa A: Kadra PWSIiP, Rada Miejska Grajewa, Samorząd Miasta Olecko, Media łomżyńskie Grupa B: Samorząd Studentów PWSIiP, Rada Miejska Łomży, Sejmik i Urząd Marszałkowski, Powiat łomżyński Po losowaniu głos zabrali kapitanowie poszczególnych drużyn.
Jedni byli zadowoleni ze szczęśliwej ręki losującej koleżanki, lecz inni nie mieli zbyt wielu powodów do zadowolenia. Kapitan drużyny Kadry PWSIiP, dr. hab. Robert Charmas, stwierdził, że jego drużyna jest faworytem turnieju. Liczy na zgranie wykładowców "państwówki", którzy trenują ze sobą od ponad dwóch. Marek Olbryś, reprezentujący Sejmik Województwa Podlaskiego, z dystansem odniósł się do szans na zwycięstwo wspominając jedynie, że sam fakt gry dla wielu zawodników z jego drużyny z "z już dość okazalym brzuchem" może stanowić pewnego rodzaju wyzwanie. Turniej traktuje jako dobrą zabawę i miejce do nawiązywania nowym kontaktów z innymi samorządowcami.Bartosz Klepacki reprezentujący media liczy, że jego drużyna złożona z dzienikarzy, operatorów kamer będzie "czarnym koniem turnieju". Radny Maista Łomża Andrzej Modzelwski wierzy na powtórzenie sukcesu z ubiegłego roku, dlatego w tym roku postanowił wystawić podobny skład, który będzie wzmocniony radnymi powracającymi do gry po kontuzji( Konrad Haponik, Zbyszek Prosinski) .Kapitan Starostwa Powiatowego Marcin Pieńkowski stwierdził,że jego drużyna w innych turniejach samorządowych zawsze znajdowała sie w 'gornej stawce" i ma nadzieję,że uda się jego drużynie wyjśc z grupy. Kapitan Samorządu Studentow PWSIiP Sebastian Chrzanowski podkreślił,że jego drużyna, złożona z czlonków Akademckiego Forum Samorządowego, po pierwsze jest najpierw organizatorem turnieju, a dopiero potem uczestnikiem. Nie zwalnia to jednak ich z walki o najwyższe cele czyli końcowe zwycięstwo w imprezie. Wszystko wyjaśni się już 10 lutego w Hali Sportowej SP9. Zmagania samorządowców rozpoczniemy o 9.30 meczem Kadra PWSIiP vs. Rada Miejska Grajewa. Po nich na boisku pojawią się drużyny Rady Miejskiej Łomży oraz Samorządu Studentów PWSIiP. Mecz ten już przez wielu został określony mianem „przedwczesnego finału”. O 15.00 przewidziane zostało oficjalne otwarcie połączone z licytacją cennych pamiątek sportowych ( m.in. rękawice Mameda Chalidowa , plakaty z autografami Tomka Adamka czy pilką z podpisami Leo Beenhakkera).
Nauczanie łamigłówkowe
Zapraszamy wszystkich chętnych, a w szczególności osoby zainteresowane nowoczesnymi metodami dydaktycznymi, na wykład jaki w dniu
15 stycznia 2013 roku w godz. 12:00-13:00
w sali 213 ul. Akademicka 14
wygłosi
dr Agnieszka Chądzyńska-Krasowska (PJWSTK Warszawa)
Nauczanie łamigłówkowe
Nauczanie łamigłówkowe to technika ucząca jak opisywać i rozwiązywać różnego rodzaju problemy, wskazując jednocześnie jak w sposób strukturalny i usystematyzowany rozwiązać coś co ze swej natury wcale strukturalne i usystematyzowane nie jest. Dzięki temu zostaje udostępniona ścieżka do nabywania umiejętności rozwiązywania rzeczywistych problemów, zwiększając jednocześnie tak potrzebną w dzisiejszym świecie matematyczną świadomość. Nauczanie łamigłówkowe opiera się na wcześniejszych ideach Gregory'ego Pólyi i Martina Gardnera (oraz wielu innych) i wprowadza elementy matematyki, nauki i krytycznego myślenia.
Celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy z tą nowoczesną metodą edukacji, poprawiającą umiejętność rozwiązywania nie tylko szkolnych zadań, ale przede wszystkim życiowych problemów.
Podczas wykładu zostanie omówione proponowane przez profesora Z. Michalewicza podejście do rozwiązywania problemów, polegające m.in. na zastosowaniu trzech podstawowych reguł:
- Reguła nr 1. Upewnij się, że rozumiesz problem oraz wszystkie podstawowe określenia i wyrażenia użyte do zdefiniowania go.
- Reguła nr 2. Nie polegaj za bardzo na intuicji; dokładne obliczenia są o wiele bardziej wiarygodne.
- Reguła nr 3. Dokładne obliczenia i rozumowanie będą bardziej konstruktywne, jeśli zbudujesz model dla danego problemu, definiując jego zmienne, ograniczenia i cele.
Literatura
[1] Matthew Michalewicz, Zbigniew Michalewicz, Nauczanie łamigłówkowe, Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa 2010
[2] www.PuzzleBasedLearning.edu.au
- Miejsce pracy źródłem zagrożeń zawodowych Konferencja naukowo-szkoleniowa
- Konferencja: Miejsce pracy źródłem zagrożeń zawodowych
- Konferencja pt.: „RÓŻNORODNOŚĆ FORM SPÓŁDZIELCZOŚCI WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE. TRADYCJA A NOWOCZESNOŚĆ.” 26 – 27.11.2012 r.
- Podlaska Konferencja „Technologie informacyjne i komunikacyjne dla edukacji”