- studia drugiego stopnia (4 semestry)
- tryb studiów: stacjonarne i niestacjonarne
- absolwent uzyskuje tytuł zawodowy: magister
Ścieżki rozwoju
- zarządzanie w handlu i usługach
- zarządzanie finansami przedsiębiorstwa
- logistyczna obsługa klienta
Wymagania wstępne
Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia II stopnia na kierunku Zarządzanie musi spełniać warunki rekrutacji określone stosowną uchwałą Senatu PWSIiP oraz posiadać dyplom ukończenia studiów na kierunku Zarządzanie I stopnia lub na innym kierunku przypisanym do dyscyplin naukowych wchodzących w skład obszaru nauk społecznych (dziedzina nauk ekonomicznych, dziedzina nauk społecznych, dziedzina nauk prawnych), o ile w zestawie zakładanych efektów uczenia się były uwzględnione efekty związane z podstawami nauk o zarządzaniu.
Cel studiów
- przygotowanie wykwalifikowanych pracowników, mających wiedzę i umiejętności zawodowe niezbędne do pracy na stanowiskach kierowniczych w organizacjach różnego typu, zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym,
- przygotowanie do wykonywania pracy w firmach i komórkach organizacyjnych zajmujących się marketingiem, sprzedażą oraz finansami i rachunkowością,
- przygotowanie do działania w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-ekonomicznej oraz prawnej,
- zdobycie pogłębionej wiedzy niezbędnej w aktualnych warunkach działania organizacji z zakresu prawa,
- zdobycie pogłębionej wiedzy jak funkcjonuje organizacja, ale też zna jej otoczenie, uwarunkowania prawno-organizacyjne, rynkowe, czy kulturowe,
- zdobycie szczegółowej wiedzy niezbędnej dla praktycznego funkcjonowania w życiu zawodowym.
Co zyskujesz po studiach
- umiejętności, które są niezbędne w życiu zawodowym,
- umiejętność rozwiązywania pojawiających się problemów, które dotyczą sfery ekonomicznej, prawnej czy społecznej funkcjonowania organizacji, z zachowaniem zasad etycznych,
- umiejętność samodzielnej analizy zgromadzonych informacji i danych,
- umiejętność sprawnego posługiwania się dostępnymi środkami informacji i narzędziami ich analizy,
- umiejętność kształcenia się i uzupełniania zdobytej wiedzy,
- znajomość języka obcego oraz umiejętność posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu zarządzania, ekonomii i finansów, w stopniu koniecznym do wykonywania zawodu,
- umiejętność aktywnego uczestniczenia w pracy grupowej oraz organizowaniu i kierowaniu zespołami pracowniczymi.
Kim możesz być po studiach
- pracownikiem na stanowiskach kierowniczych w działach sprzedaży, logistyki i handlu, obsługi klienta, marketingu i reklamy w różnych przedsiębiorstwach i firmach produkcyjnych oraz handlowo-usługowych,
- samodzielnym przedsiębiorcą,
- menedżerem zespołów handlowych,
- kierownikiem placówek handlowo-usługowymi różnego typu,
- pracownikiem na stanowiskach zarządczych, eksperckich i specjalistycznych w przedsiębiorstwach sektora finansowego.
Przykładowe przedmioty
Przedmioty ogólnouczelniane: Przedmiot ogólnouczelniany*, Przedmiot humanistyczny, Język obcy*, Wychowanie fizyczne
Przedmioty podstawowe: Prawo ochrony własności intelektualnej, Socjologia, Prawo gospodarcze, Badania operacyjne z elementami ekonometrii, Technologia informacyjna
Przedmioty kierunkowe: Zarządzanie strategiczne, Marketing międzynarodowy, Rachunkowość zarządcza, Koncepcje zarządzania, Ekonomia menedżerska
Przedmioty specjalnościowe*
Zarządzanie w handlu i usługach: Ekonomika handlu, Negocjacje handlowe, Marketing handlu i usług, Logistyka handlu i usług, E-commerce, Zarządzanie w biznesie międzynarodowym, Kierowanie zespołem handlowców, Merchadising, Zarządzanie jakością w handlu i usługach,
Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa: Finanse publiczne, Strategie finansowania przedsiębiorstw, Metody oceny projektów inwestycyjnych, Zamówienia publiczne, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Rynki i instrumenty finansowe, Obciążenia publiczno-prawne przedsiębiorstw, Fundusze europejskie, Ocena kondycji finansowej przedsiębiorstw
Logistyczna obsługa klienta: Logistyka marketingowa, Zarządzanie łańcuchem wartości, Transport i gospodarka magazynowa, Finansowe aspekty obsługi klienta, Obsługa klienta w Internecie, Sektor usług logistycznych, Psychologia klienta, Zarządzanie personelem handlowym, Nowoczesne metody i narzędzia komunikacji z klientem, Badanie skuteczności obsługi klienta
* zajęcia lub moduły, których wyboru dokonuje student
Praktyki
Praktyki zawodowe odbywają się na I i II roku studiów (po sześć tygodni), trwają łącznie 12 tygodni i prowadzone są głównie w przedsiębiorstwach.
Kierunek jest realizowany na Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych.