• A
  • A+
  • A++
  • NVDA
  • Przełącznik wersji korystycznej
    tradycyjna czarno-biała czarno-żółta żółto-czarna
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Informatyki i Nauk o Żywności
  • PL
    PL ENG
Herb Polski Logo Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży

Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży

  • Kandydaci
      • Studia I i II stopnia
      • Rekrutacja krok po kroku
      • Ważne terminy
      • Studia I stopnia
      • Studia II stopnia
      • Studia jednolite magisterskie
      • Wymagane dokumenty
      • Opłaty za studia
      • Informator
      • Kontakt
      • więcej
      • Rekrutacja on-line
      • Studia I i II stopnia
      • Studia podyplomowe
      • Dla cudzoziemców
      • Studia podyplomowe
      • Bibliotekoznawstwo
      • Oligofrenopedagogika
      • Terapia pedagogiczna
      • Rachunkowość i finanse
      • Informatyka stosowana
      • Informatyka dla nauczycieli
      • Socjoterapia
      • Doradztwo zawodowe i edukacyjne z elementami coachingu
      • Zarządzanie projektami Unii Europejskiej
      • więcej
      • Kursy i szkolenia
      • Pracownik socjalny - I stopień
      • Organizacja Pomocy Społecznej
      • Podstawy negocjacji
      • ABC efektywnej przedsiębiorczości
      • Sieci komputerowe CCNA CISCO
      • AgilePM® Foundation
      • Programming Essentials in C++
      • Kursy maturalne
      • Kursy językowe
      • Certyfikat Pearson Test of English
      • więcej
      • Liceum Mistrzostwa Sportowego
      • O Nas
      • Rekrutacja
      • Dla Uczniów
      • Kontakt
      • więcej
      • Poznaj Uczelnię
      • Film promocyjny
  • Studenci
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • DreamSpark (MSDN)
      • Portal Studencki (Stypendialny)
      • więcej
      • Biblioteka
      • Aktualności
      • Instrukcje
      • Katalog on-line
      • Katalogi
      • E-booki
      • Dziekanat
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Informatyki i Nauk o Żywności
      • Plany zajęć
      • Organizacja roku
      • Kierunki
      • Studenci z niepełnosprawnościami
      • Informacje ogólne
      • Stypendia
      • Dofinansowanie
      • Zajęcia z wychowania fizycznego
      • więcej
      • Stypendia
      • Informacje podstawowe
      • O charakterze socjalnym
      • Specjalne dla osób nipełnosprawnych
      • Rektora dla najlepszych studentów
      • Ministra za wybitne osiągnięcia
      • Zapomoga
      • Samorząd studencki
      • O nas
      • Regulamin
      • Członkowie
      • więcej
      • Wi-Fi
      • Eduroam - informacje o sieci
      • Generator kont
      • Biuro Karier
      • Aktualności
      • Oferty pracy
      • Kontakt
      • więcej
      • Ubezpieczenia
      • NNW/OC
      • Zdrowotne
      • Dodatkowe linki
      • Regulamin studiów
      • Kredyty studenckie
      • Opłaty za studia
      • Psycholog
      • więcej
  • Pracownicy
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • DreamSpark (MSDN)
      • więcej
      • Kontakty
      • Książka adresowa
      • Formularze i druki
      • Kwestura
      • Kadry
      • Dział Kształcenia i Spraw Studenckich
      • Dział Współpracy z Zagranicą
      • Oferty pracy
      • Aktualne oferty
      • Archiwum ofert
      • Poczta
      • Informacje
      • Logowanie
      • Plany zajęć
      • Organizacja roku
      • Kierunki
      • Wi-Fi
      • Eduroam - informacje o sieci
      • Generator kont
  • Badania
      • Dział Nauki i Projektów
      • Aktualności
      • Przydatne linki
      • Kontakt
      • więcej
      • Senackie Komisje ds. Etyki Badań Naukowych
      • Skład Komisji
      • Zadania komisji
      • Regulamin
      • Informacja dla studentów
      • Nauka
      • Konferencje naukowe
      • Wydarzenia naukowe
      • Jednostki badawcze
      • Działalność badawcza
      • Infrastruktura badawcza
      • Prawo autorskie i komercjalizacja
      • Źródła finansowania
      • Narodowe Centrum Nauki
      • Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
      • Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego
      • więcej
      • Projekty
      • Projekty realizowane
      • Projekty zakończone
      • Stypendia
      • Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
      • Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
      • Stypendia Niemieckiej Centrali Wymiany Akademickiej DAAD
      • Koła naukowe
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Informatyki i Nauk o Żywności
      • Regulamin
      • Publikacje
      • Polish Journal of Applied Sciences
      • Newsletter R&D
      • więcej
  • Współpraca
      • Współpraca Zagraniczna
      • Aktualności
      • Study Guide
      • ECTS
      • Umowy międzynarodowe
      • Kontakt
      • więcej
      • Dla studentów
      • Wyjazdy studentów
      • Wyjazdy na praktykę (SMP)
      • Wyjazdy na studia (SMS)
      • Stawki stypendialne
      • Erasmus+
      • O programie
      • Koordynatorzy
      • więcej
      • Dla pracowników
      • Wyjazdy pracowników
      • Wyjazdy w celach szkoleniowych (STT)
      • Wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (STA)
      • Stawki stypendialne
      • PO WER
      • Założenia projektu
      • Zasady
      • Warto wiedzieć
      • Oficjalny Serwis Programu Erasmus+
      • Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
      • Przewodnik finansowy dla studentów Erasmusa
      • Stypendia w USA
      • Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP
  • Wydziały
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Informatyki i Nauk o Żywności
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
  • Uczelnia
      • Dom Studenta
      • Oferta dla gości
      • Oferta dla studentów
      • Galeria
      • Kontakt
      • więcej
      • Dział Systemów Komputerowych
      • Informacje dla studentów
      • Dostęp do sieci bezprzewodowej
      • więcej
      • Social media
      • Facebook Instagram Youtube
      • Lokalizacja
      • Lokalizacja
      • Zamówienia Publiczne
      • Najnowsze postępowania
      • Zasady zamówień
      • Plany zamówień publicznych
      • Zamówienia poniżej 30000 €
      • Zamówienia powyżej 30000 €
      • Usługi społeczne
      • Wydawnictwo
      • O wydawnictwie
      • Nasze publikacje
      • Dla autorów
      • więcej
      • O Uczelni
      • Aktualności
      • Kalendarium
      • Konferencje
      • Władze Uczelni
      • Jakość Kształcenia
      • Kontakt
      • więcej
      • Ochrona danych osobowych
      • Aktualności
      • Obowiązek informacyjny
      • Kontakt z IOD
      • więcej

  • Aktualności
  • Erasmus+
    • O programie
    • Erasmus Information Sheet
    • Deklaracja Polityki Erasmusa
    • Erasmus Charter for Higher Education
    • Uczelnie partnerskie KA-103
    • Uczelnie partnerskie KA-107
    • Koordynatorzy
    • Zasady wymiany
  • PO WER
    • Założenia projektu
    • Zasady
    • Stawki
  • Dla studentów
    • Wyjazdy na praktykę (SMP)
    • Wyjazdy na studia (SMS)
    • Stawki stypendialne
  • Dla pracowników
    • Wyjazdy w celach szkoleniowych (STT)
    • Wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (STA)
    • Stawki stypendialne
  • Umowy Międzynarodowe
  • ECTS
  • Przydatne linki
  • Kontakt
  • Jesteś tutaj:  
  • Start
  • Dla studentów
  • Wyjazdy na praktykę (SMP)

Wyjazdy na praktykę (SMP)

W skrócie:

Studenci zainteresowani wyjazdem na praktykę w ramach Programu ERASMUS+ powinni wybrać miejsce odbywania praktyk, wypełnić, podpisać i dostarczyć do Działu Współpracy z Zagranicą następujące dokumenty:

  • Formularz zgłoszeniowy
  • Wniosek wyjazdowy
  • Learning Agreement for Traineeships (student wypełnia LA w porozumieniu z Koordynatorem Kierunkowym) - Porozumienie o programie praktyki
  • Oświadczenia (o zapoznaniu się z regulaminem, konieczności posiadania odpowiedniego ubezpieczenia oraz gotowości do dofinansowania pobytu)
  • Oświadczenie o zrealizowanych wyjazdach
  • Zgłoszenie numeru konta
  • Karta obiegowa

Dla osób niepełnosprawnych (w przypadku programu KA-103)

  • Formularz wniosku o dofinansowanie uczestnika mobilności ze specjalnymi potrzebami
  • Karta rozliczenia uczestnika mobilności ze specjalnymi potrzebami

WAŻNE! Przed złożeniem dokumentów należy upewnić się, że zostały one opatrzone wymaganymi podpisami.

Jesteś tu pierwszy raz? Poświęć chwilę i przeczytaj do końca!

Chciałbyś mieć nieprzeciętne CV i bagaż doświadczeń, a dodatkowo wzmocnić swój poziom znajomości języków obcych? Skorzystaj z wyjazdu na praktyki studenckie lub staże absolwencie w ramach Programu Erasmus+!

Erasmus+ to nie tylko studia, ale również szeroki wachlarz praktyk i staży, które dzielą się na:

  • obowiązkowe (przewidziane programem studiów - obecnie to nawet 720 godzin na jednym etapie studiów!)
  • nieobowiązkowe (dodatkowe, wliczające się do suplementu dołączonego do dyplomu zakończenia studiów)
  • staże absolwenckie (nieobowiązkowa praktyka realizowana po zakończeniu studiów)

W ramach Programu Erasmus+ możesz odbyć praktyki obowiązkowe lub nieobowiązkowe w uczelniach partnerskich lub instytucjach zewnętrznych. W przypadku praktyki, nie ogrnicza Cię baza ośrodków, z którymi współpracujemy - możesz wyszukać idealne dla siebie miejsce i zaaplikować bezpośrednio tam! Pamiętaj jednak, żeby o każdym podejmowanym kroku informować DWZ - będziemy mogli Ci pomóc w razie napotkania jakiegoś problemu.

Student każdego etapu studiów ma do dyspozycji 12 miesięcy mobilności do wykorzystania, a minimalny czas trwania praktyki wynosi 2 miesiące, czyli 60 dni.

Pamiętaj, że skorzystanie z wyjazdów w ramach Programu Erasmus+ jest możliwe dopiero po zaliczeniu pierwszego roku studiów (w przypadku studentów I stopnia) lub pierwszego semestru (w przypadku studentów II stopnia). To znaczy, że jeśli dopiero rozpocząłeś studia, możesz już teraz aplikować na wyjazd na praktykę studencką, ale Twój wyjazd nie będzie mógł być zrealizowany aż do zaliczenia przez Ciebie obu semestrów w tym roku akademickim.

Gdzie szukać praktyki?

W przypadku praktyki, Student sam jest zobligowany do znalezienia miejsca i skontaktowania się z daną instytucją. Na szczęście praktyk organizowanych w ramach Programu Erasmus+ można szukać w wielu miejscach.

Poniżej znajdują się listy uczelni, z którymi PWSIiP współpracuje - zachęcamy więc do kontaktu z uczelniami partnerskimi w celu znalezenia ofert praktyk prowadzonych przez te uczelni lub współpracujące z nimi instytucje.

1. Lista uczelni w projekcie KA 103: https://www.pwsip.edu.pl/dwz/erasmus/uczelnie-partnerskie-ka-103
2. Lista uczelni w ramach projektu KA 107: https://www.pwsip.edu.pl/dwz/erasmus/uczelnie-partnerskie-ka-107

  • Bardzo często używaną wyszukiwarką jest również portal ErasmusIntern.org, który działa na zasadzie wpisania słów kluczowych (np. nazwa kierunku lub dziedziny nauki): https://erasmusintern.org/
  • Na tym portalu również istnieje potrzeba wpisania słów kluczowych: https://www.european-funding-guide.eu/internship 

Jak zaaplikować?

Już w trakcie roku akademickiego należy zgłosić się do Działu Współpracy z Zagranicą w celu poinformowania o chęci wyjazdu. DWZ w każdym semestrze wyznacza terminy rekrutacji - organizując w tym czasie liczbe spotkania ze studentami i pracownikami, jak również dni tematyczne przybliżające szczegóły Programu.

Pierwszym krokiem w aplikacji na praktyki w ramach Programu Erasmus+ jest napisanie testu językowego. Po przeprowadzeniu testu, studenci otrzymują zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną, a po jej pozytywnym zakończeniu może zostać rozpoczęta procedura składania dokumentów.

Przed wyjazdem:

1. Pierwszym dokumentem do wypełnienia jest Formularz zgłoszeniowy na praktyki, który należy podpisać i dostarczyć do Działu Współpracy z Zagranicą PWSIiP.

2. Następnie odbywa się posiedzenie Komisji, która rozpatruje zgłoszenia, a o jej decyzjach studenci są poinformowani przez DWZ.

3. Studenci, nawiązują kontakt z instytucją przyjmującą, muszą być w stałym kontakcie z Koordynatorami Kierunkowymi, z którymi wspólnie tworzą Learning Agreement for Traineeships. Dzięki takiej współpracy, stworzenie dokumentu dostosowanego do wymagań Uczelni, które będą jednocześnie zbieżne z ofertą wybranej przez studenta instytucji umożliwia sprawne przejście do składania pozostałych dokumentów:

  • Wniosek wyjazdowy
  • Oświadczenia (o zapoznaniu się z regulaminem, konieczności posiadania odpowiedniego ubezpieczenia oraz gotowości do dofinansowania pobytu)
  • Oświadczenie o zrealizowanych wyjazdach
  • Zgłoszenie numeru konta -  tutaj wymagane jest konto w walucie EURO dla studentów, którzy nie otrzymują stypendium socjalnego
  • Karta obiegowa

Po złożeniu dokumentów opieczętowanych podpisami i datami, student przechodzi do kolejnego etapu aplikacji.

Student zakwalifikowany na wyjazd podpisuje umowę finansową, na podstawie której zostanie wypłacone stypendium.

Po podpisaniu umowy student jest zobowiązany do:

  • wypełnienia testu kompetencji językowych OLS (zostanie on przesłany na podany w umowie adres email)
  • zarejestrowania wyjazdu w serwisie "Odyseusz" prowadzonym przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. (https://odyseusz.msz.gov.pl/)

Stypendium zostanie wypłacone w dwóch ratach:

  • I rata przed wyjazdem: 90% kwoty przewidzianej na cały okres trwania mobilności;
  • II rata po powrocie: 10% przewidzianej w umowie kwoty.

W trakcie pobytu na praktyce:

  • należy wysłać skan Confirmation of Arrival z datą rozpoczęcia praktyki/stażu;
  • należy informować DWZ o ewentualnych zmianach w Programie Praktyk oraz innych zaistniałych problemach.

Po powrocie:

Student powinien odebrać poniższe dokumenty z instytucji, w której realizował praktykę i dostarczyć je do Działu Współpracy z Zagranicą:

  • Część Learning Agreement - After the Mobility (ewaluacja praktykanta przez opiekuna praktyk na miejscu)
  • SMP Confirmation of Arrivall (oryginał - skan wysyłany jest po dotarciu na miejsce odbywania praktyki);
  • SMP Confirmation of Stay (certyfikat pobytu z oznaczeniem terminu w jakim student realizował praktykę).

Ponadto student zobowiązany jest:

  • wypełnić drugi test kompetencji językowych OLS
  • wypełnić raport dotyczący zrealizowanego wyjazdu (oba dokumenty zostaną przesłane na podany w umowie adres email)
  • spotkać się z Koordynatorem Wydziałowym w celu ostatecznego rozliczenia wyjazdu.

Po dokonaniu wskazanych czynności zostanie wypłacona II rata stypendium: 10% (zgodnie z zawartą przed wyjazdem umową)

Dział Współpracy z Zagranicą

Lokalizacja:
ul. Akademicka 1
pok. B2.16, B2.17
tel. 86 215 66 08

  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Dietetyka
  • Informatyka
  • Filologia
  • Kosmetologia
  • Pedagogika
  • Pielęgniarstwo
  • Praca socjalna
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Wychowanie fizyczne
  • Zarządzanie
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Studia jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Zarządzanie zasobami ludzkimi – kadry i płace
  • Menedżer jakości
  • Mediacje i negocjacje
  • Bibliotekoznawstwo
  • Oligofrenopedagogika
  • Organizacja i zarządzanie oświatą
  • Terapia pedagogiczna
  • Rachunkowość i finanse
  • Informatyka stosowana
  • Informatyka dla nauczycieli
  • Socjoterapia
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Pracownik socjalny - I stopień
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • Podstawy negocjacji
  • ABC efektywnej przedsiębiorczości
  • Sieci komputerowe CCNA CISCO
  • AgilePM® Foundation
  • Programming Essentials in C++
  • Kursy maturalne
  • Kursy językowe
  • Certyfikat Pearson Test of English
  • więcej
  • Kontakt

  • Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • NIP: 718-19-47-148
  • +48 86 215 59 50
  • biuro@pwsip.edu.pl
  • Biuletyn Informacji Publicznej
Copyright @2021 - Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie - Dział Systemów Komputerowych
Deklaracja dostępności - USOSweb - Poczta - Kontakt Facebook Instagram Youtube