• A
  • A+
  • A++
  • Przełącznik wersji korystycznej
    tradycyjna czarno-biała czarno-żółta żółto-czarna
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Informatyki i Nauk o Żywności
  • PL
    PL ENG
Herb Polski Logo PWSIiP
  • Kandydaci
      • Studia I i II stopnia
      • Rekrutacja krok po kroku
      • Ważne terminy
      • Kierunki I stopnia
      • Kierunki II stopnia
      • Jednolite magisterskie
      • Wymagane dokumenty
      • Opłaty za studia
      • Informator
      • Kontakt
      • więcej
      • Rekrutacja on-line
      • Studia I i II stopnia
      • Studia podyplomowe
      • Dla cudzoziemców
      • Studia podyplomowe
      • Bibliotekoznawstwo
      • Oligofrenopedagogika
      • Terapia pedagogiczna
      • Rachunkowość i finanse
      • Informatyka stosowana
      • Informatyka dla nauczycieli
      • Socjoterapia
      • Doradztwo zawodowe i edukacyjne z elementami coachingu
      • Zarządzanie projektami Unii Europejskiej
      • więcej
      • Kursy i szkolenia
      • Pracownik socjalny - I stopień
      • Organizacja Pomocy Społecznej
      • Podstawy negocjacji
      • ABC efektywnej przedsiębiorczości
      • Sieci komputerowe CCNA CISCO
      • AgilePM® Foundation
      • Programming Essentials in C++
      • Kursy maturalne
      • Kursy językowe
      • Certyfikat Pearson Test of English
      • więcej
      • Liceum Mistrzostwa Sportowego
      • O Nas
      • Rekrutacja
      • Dla Uczniów
      • Kontakt
      • więcej
      • Poznaj Uczelnię
      • Film promocyjny
  • Studenci
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • DreamSpark (MSDN)
      • Portal Studencki (Stypendialny)
      • więcej
      • Biblioteka
      • Aktualności
      • Instrukcje
      • Katalog on-line
      • Katalogi
      • E-booki
      • Dziekanat
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Informatyki i Nauk o Żywności
      • Plany zajęć
      • Organizacja roku
      • Kierunki
      • Studenci z niepełnosprawnościami
      • Informacje ogólne
      • Stypendia
      • Dofinansowanie
      • Zajęcia z wychowania fizycznego
      • więcej
      • Stypendia
      • Informacje podstawowe
      • O charakterze socjalnym
      • Specjalne dla osób nipełnosprawnych
      • Rektora dla najlepszych studentów
      • Ministra za wybitne osiągnięcia
      • Zapomoga
      • Samorząd studencki
      • O nas
      • Regulamin
      • Członkowie
      • więcej
      • Wi-Fi
      • Eduroam - informacje o sieci
      • Generator kont
      • Biuro Karier
      • Aktualności
      • Oferty pracy
      • Kontakt
      • więcej
      • Ubezpieczenia
      • NNW/OC
      • Zdrowotne
      • Dodatkowe linki
      • Regulamin studiów
      • Kredyty studenckie
      • Opłaty za studia
      • Psycholog
      • więcej
  • Pracownicy
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • DreamSpark (MSDN)
      • więcej
      • Kontakty
      • Książka adresowa
      • Formularze i druki
      • Kwestura
      • Kadry
      • Dział Kształcenia i Spraw Studenckich
      • Dział Współpracy z Zagranicą
      • Oferty pracy
      • Aktualne oferty
      • Archiwum ofert
      • Poczta
      • Informacje
      • Logowanie
      • Plany zajęć
      • Organizacja roku
      • Kierunki
      • Wi-Fi
      • Eduroam - informacje o sieci
      • Generator kont
  • Badania
      • Dział Nauki i Projektów
      • Aktualności
      • Przydatne linki
      • Kontakt
      • więcej
      • Senackie Komisje ds. Etyki Badań Naukowych
      • Skład Komisji
      • Zadania komisji
      • Regulamin
      • Informacja dla studentów
      • Nauka
      • Konferencje naukowe
      • Wydarzenia naukowe
      • Jednostki badawcze
      • Działalność badawcza
      • Infrastruktura badawcza
      • Prawo autorskie i komercjalizacja
      • Źródła finansowania
      • Narodowe Centrum Nauki
      • Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
      • Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego
      • więcej
      • Projekty
      • Projekty realizowane
      • Projekty zakończone
      • Stypendia
      • Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
      • Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
      • Stypendia Niemieckiej Centrali Wymiany Akademickiej DAAD
      • Koła naukowe
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Informatyki i Nauk o Żywności
      • Regulamin
      • Publikacje
      • Polish Journal of Applied Sciences
      • Newsletter R&D
      • więcej
  • Współpraca
      • Współpraca Zagraniczna
      • Aktualności
      • Study Guide
      • ECTS
      • Umowy międzynarodowe
      • Kontakt
      • więcej
      • Dla studentów
      • Wyjazdy studentów
      • Wyjazdy na praktykę (SMP)
      • Wyjazdy na studia (SMS)
      • Stawki stypendialne
      • Erasmus+
      • O programie
      • Koordynatorzy
      • więcej
      • Dla pracowników
      • Wyjazdy pracowników
      • Wyjazdy w celach szkoleniowych (STT)
      • Wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (STA)
      • Stawki stypendialne
      • PO WER
      • Założenia projektu
      • Zasady
      • Warto wiedzieć
      • Oficjalny Serwis Programu Erasmus+
      • Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
      • Przewodnik finansowy dla studentów Erasmusa
      • Stypendia w USA
      • Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP
  • Wydziały
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Informatyki i Nauk o Żywności
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
  • Uczelnia
      • Dom Studenta
      • Oferta dla gości
      • Oferta dla studentów
      • Galeria
      • Kontakt
      • więcej
      • Dział Systemów Komputerowych
      • Informacje dla studentów
      • Dostęp do sieci bezprzewodowej
      • więcej
      • Social media
      • Facebook Instagram Youtube
      • Lokalizacja
      • Lokalizacja
      • Zamówienia Publiczne
      • Najnowsze postępowania
      • Zasady zamówień
      • Plany zamówień publicznych
      • Zamówienia poniżej 30000 €
      • Zamówienia powyżej 30000 €
      • Usługi społeczne
      • Wydawnictwo
      • O wydawnictwie
      • Nasze publikacje
      • Dla autorów
      • więcej
      • O Uczelni
      • Aktualności
      • Kalendarium
      • Konferencje
      • Władze Uczelni
      • Jakość Kształcenia
      • Kontakt
      • więcej
      • Ochrona danych osobowych
      • Aktualności
      • Obowiązek informacyjny
      • Kontakt z IOD
      • więcej

  • Aktualności
  • Erasmus+
    • O programie
    • Erasmus Information Sheet
    • Deklaracja Polityki Erasmusa
    • Erasmus Charter for Higher Education
    • Uczelnie partnerskie KA-103
    • Uczelnie partnerskie KA-107
    • Koordynatorzy
    • Zasady wymiany
  • PO WER
    • Założenia projektu
    • Zasady
    • Stawki
  • Dla studentów
    • Wyjazdy na praktykę (SMP)
    • Wyjazdy na studia (SMS)
    • Stawki stypendialne
  • Dla pracowników
    • Wyjazdy w celach szkoleniowych (STT)
    • Wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (STA)
    • Stawki stypendialne
  • Umowy Międzynarodowe
  • ECTS
  • Przydatne linki
  • Kontakt
  • Jesteś tutaj:  
  • Start
  • Dla studentów
  • Wyjazdy na studia (SMS)

Wyjazdy na studia (SMS)

W skrócie:

Studenci zainteresowani wyjazdem na studia w ramach Programu Erasmus+ powinni wypełnić, podpisać i dostarczyć do DWZ następujące dokumenty:

  • Formularz zgłoszeniowy na studia;
  • Wniosek wyjazdowy;
  • Learning Agreement (student wypełnia LA w porozumieniu z Koordynatorem Kierunkowym) - Wykaz przedmiotów do zrealizowania w uczelni zagranicznej;
  • Oświadczenia (o zapoznaniu się z regulaminem, konieczności posiadania odpowiedniego ubezpieczenia oraz gotowości do dofinansowania pobytu);
  • Oświadczenie o zrealizowanych wyjazdach;
  • Podanie o wyjazd;
  • Zgłoszenie numeru konta;
  • Karta obiegowa;
  • Karta zaliczeń.

Dla osób z niepełnosprawnością (w przypadku programu KA-103):

  • Formularz wniosku o dofinansowanie uczestnika mobilności ze specjalnymi potrzebami;
  • Karta rozliczenia uczestnika mobilności ze specjalnymi potrzebami.

WAŻNE! Przed złożeniem dokumentów należy upewnić się, że zostały one opatrzone wymaganymi datami i podpisami.

Jesteś tu pierwszy raz? Przeczytaj mnie!

Studia za granicami Polski kojarzą nam się z ogromnymi kosztami - wysokie czesne, wynajem mieszkania i życie w obcym kraju... Na szczęście studenci PWSIiP w Łomży mają możliwość skorzystania z mobilności w ramach Programu Erasmus+.

Na czym polega Program Erasmus+?

Program Erasmus+ to finansoway ze środków Unii Europejskiej program umożliwiający studentom z krajów członkowskich odbycie studiów (lub praktyk) w pozostałych krajach UE, a także w krajach nienależących do UE, takich jak Turcja, czy Republika Macedonii Północnej. Program usprawnia system edukacji i polepsza kwalifikacje uczestników, a dodatkowo poprawia poziom znajomości języków obcych i podnosi kompetencje beneficjentów. Na każdym etapie studiów student posiada pakiet mobilności 12 miesięcy (gdzie 1 miesiąc = 30 dni), który może wykorzystać na wyjazdy w ramach Programu Erasmus+/

Co ważne: Wyjazd na studia musi trwać min. 3 miesiące, czyli 90 dni.

Jak mogę się zarejestrować?

Aby móc wziąć udział w wyjeździe na studia w ramach Programu Erasmus+, należy ukończyć pierwszy rok studiów (w przypadku studiów I stopnia) lub pierwszy semestr studiów (w przypadku studiów II stopnia).
Już w trakcie roku akademickiego należy zgłosić się do Działu Współpracy z Zagranicą w celu poinformowania o chęci wyjazdu. DWZ w każdym semestrze ogłasza terminy rekrutacji - organizując w tym czasie spotkania ze studentami i pracownikami, jak również dni tematyczne przybliżające szczegóły Programu. Po zakończeniu rekrutacji chętni są zaproszeni do napisania testu kwalifikacyjnego z języka angielskiego (część pisemna i ustna) - jest to pierwszy krok w rekrutacji na wyjazd.

Po przeprowadzeniu testu, studenci otrzymują zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną, a po jej pozytywnym zakończeniu może zostać rozpoczęta procedura składania dokumentów.

Przed wyjazdem:

  1. W pierwszej kolejności DWZ musi otrzymać Formularz zgłoszeniowy do wyjazdu na STUDIA. W formularzu trzeba wpisać nazwę uczelni, do której student chce aplikować. *Listy uczelni znajdują się tutaj (KA 103) i tutaj (KA 107).
  2. Następnym krokiem jest posiedzenie Komisji, która rozpatruje zgłoszenia studentów i podejmuje decyzję o akceptacji lub odrzuceniu aplikacji.
  3. Po pozytywnym rozpatrzeniu formularzy zgłoszeniowych, DWZ wysyła nominacje studentów do wybranych uczelni partnerskich.
  4. Uczelnie partnerskie po zakończeniu rekrutacji, przesyłają decyzję dot. każdego ze studentów. Jeśli student zostanie zaakceptowany, uczelnia przesyła do DWZ „Letter of Acceptance” wraz z wykazem dokumentów, które student musi dostarczyć w celu zarejestrowania mobilności.
  5. Zaakceptowani na studia kandydaci muszą skontaktować się z Kierunkowym Koordynatorem Programu Erasmus+ (pełna lista) w celu przygotowania Learning Agreement:
  • Learning Agreement to porozumienie o programie studiów zawierane pomiędzy studentem, uczelnią wysyłającą i uczelnią przyjmującą określające indywidualny program studiów, który student zobowiązuje się zaliczyć podczas mobilności. Zawarte są tam przedmioty obowiązujące w uczelni przyjmującej wraz z ich odpowiednikami w uczelni macierzystej. W LA zawarte są także informacje o punktach ECTS przyporządkowanym każdemu przedmiotowi;
  • WAŻNE! Każda z trzech części Learning Agreement (Before the Mobility/During the Mobility/After the Mobility) jest ważna dopiero po uzyskaniu podpisów przez każdą ze stron.

Podczas procedury tworzenia Learning Agreement, student zobowiązany jest także do wypełniania, podpisania i dostarczenia do DWZ następujących dokumentów:

  • Wniosek wyjazdowy;
  • Podanie o wyjazd;
  • Oświadczenia (o zapoznaniu się z regulaminem, konieczności posiadania odpowiedniego ubezpieczenia oraz gotowości do dofinansowania pobytu);
  • Oświadczenie o zrealizowanych wyjazdach;
  • Zgłoszenie numeru konta – w przypadku studentów, którzy nie otrzymują stypendium socjalnego, konieczne jest posiadanie konta w walucie Euro;
  • Karta obiegowa – student musi dostarczyć do DWZ wypełnioną przez wszystkie jednostki Kartę Obiegową;
  • Karta zaliczeń – w przypadku WNSH, obowiązuje dodatkowa Karta Zaliczeń. Karta Zaliczeń musi być częściowo wypełniona przed wyjazdem i opieczętowana podpisem studenta.

Dla osób niepełnosprawnych (w przypadku programu KA-103):

  • Formularz wniosku o dofinansowanie uczestnika mobilności ze specjalnymi potrzebami;
  • Karta rozliczenia uczestnika mobilności ze specjalnymi potrzebami.

WAŻNE! Przed złożeniem dokumentów należy upewnić się, że zostały one opatrzone wymaganymi datami i podpisami.

Studentom zakwalifikowanym na wyjazd na studia za granicą zostanie przedstawiona umowa finansowa, na podstawie której zostanie wypłacone stypendium.

Po podpisaniu umowy student jest zobowiązany do:

  • wypełnienia testu kompetencji językowych OLS (zostanie on przesłany na podany przez studenta w umowie adres email);
  • zarejestrowania wyjazdu w serwisie "Odyseusz" prowadzonym przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. (https://odyseusz.msz.gov.pl/).

Stypendium zostanie wypłacone w dwóch ratach:

  • I rata przed wyjazdem: 90% kwoty przewidzianej na cały okres pobytu na studiach w uczelni zagranicznej;
  • II rata po powrocie: 10% przewidzianej w umowie kwoty (po wypełnieniu zawartych w umowie warunków).

 W trakcie pobytu:

  • należy przesłać do DWZ skan "Confirmation of Arrival" (dokument potwierdzający datę przybycia do uczelni zagranicznej);
  • student powinien informować DWZ o ewentualnych zmianach w Learning Agreement (zmiany dokonywane są w części During the Mobility) oraz o innych zaistniałych problemach. Informacje o zmianach w LA przesłać niezwłocznie do DWZ i Koordynatora Kierunkowego – zmian można dokonywać do 30 dni od daty przyjazdu. Każda zmiana musi być zaakceptowana przez wszystkie ze stron poprzez naniesienie podpisów w części Commitment.

Po powrocie:

Student musi odebrać z uczelni zagranicznej oryginały następujących dokumenty i dostarczyć je do DWZ:

  • Transkrypt Ocen (Transcript of Records) – wykaz ocen uzyskanych w uczelni zagranicznej, zgodny z Learning Agreement;
  • Confirmation of Arrival – potwierdzenie przyjazdu/rozpoczęcia mobilności;
  • Confirmation of Stay/Confirmation of Study – potwierdzenie mobilności z datami przyjazdu i wyjazdu.

WAŻNE! Należy upewnić się, że dokumenty zawierają poprawne daty i są podpisane/opieczętowane przez uczelnię przyjmującą.

Ponadto, student kończący mobilność jest zobowiązany:

  1. Wypełnić drugi test kompetencji językowych OLS – zostanie on przesłany na podany wcześniej adres email.
  2. Wypełnić raport dotyczący zrealizowanego wyjazdu (ankieta online) – zaproszenie do wypełnienia raportu beneficjent otrzyma na podany adres email.
  3. Niezwłocznie po powrocie spotkać się z Koordynatorem Kierunkowym w celu ostatecznego rozliczenia wyjazdu – to najważniejszy punkt mobilności i jest obowiązkiem studenta.
  • Nadzór nad poprawnym przebiegiem procesu zaliczenia okresu studiów prowadzi Koordynator Wydziałowy wspomagany przez Koordynatorów Kierunkowych;
  • Koordynator Kierunkowy musi otrzymać Transkrypt Ocen studenta. W tym celu wypełniana jest pozostała część Karty zaliczeń;
  • Pod uzupełnioną Kartą Zaliczeń muszą znajdować się podpisy: Studenta, Koordynatora Wydziałowego i Dziekana danego Wydziału;
  • Po zaakceptowaniu Karty Zaliczeń, Koordynator udaje się do odpowiedniego Dziekanatu w celu potwierdzenia zrealizowanych przez studenta przedmiotów i – tym samym – zaliczenia mu odpowiedniej części programu studiów.

Po dokonaniu wskazanych czynności, Studentowi zostanie wypłacona II rata stypendium: 10% (zgodnie z zawartą przed wyjazdem umową).

W przypadku niewywiązania się z zapisów umowy, mobilność studenta może nie zostać uznana.

 Tabela konwersji ocen uzyskanych w ramach Programu Erasmus+

Dział Współpracy z Zagranicą

Lokalizacja:
ul. Akademicka 1
pok. B2.16, B2.17
tel. 86 215 66 08

  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Dietetyka
  • Informatyka
  • Filologia
  • Kosmetologia
  • Pedagogika
  • Pielęgniarstwo
  • Praca socjalna
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Wychowanie fizyczne
  • Zarządzanie
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Zarządzanie zasobami ludzkimi – kadry i płace
  • Menedżer jakości
  • Mediacje i negocjacje
  • Bibliotekoznawstwo
  • Oligofrenopedagogika
  • Organizacja i zarządzanie oświatą
  • Terapia pedagogiczna
  • Rachunkowość i finanse
  • Informatyka stosowana
  • Informatyka dla nauczycieli
  • Socjoterapia
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Pracownik socjalny - I stopień
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • Podstawy negocjacji
  • ABC efektywnej przedsiębiorczości
  • Sieci komputerowe CCNA CISCO
  • AgilePM® Foundation
  • Programming Essentials in C++
  • Kursy maturalne
  • Kursy językowe
  • Certyfikat Pearson Test of English
  • więcej
  • Kontakt

  • Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży

  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • NIP: 718-19-47-148
  • +48 86 215 59 50
  • biuro@pwsip.edu.pl
  • Biuletyn Informacji Publicznej
Copyright @2020 - Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie - Dział Systemów Komputerowych
Uczelnia - USOSweb - Poczta - Kontakt Facebook Instagram Youtube