Autor: Krystyna Kubik
ISBN: 978-83-60571-48-4 Rok wydania: 2016 Ilość stron: 321 Cena: 34.02 zł
Współczesne organizacje stoją w obliczu dynamicznie rozwijającej się konkurencji i złożonych procesów zmian jego otoczenia. Zmiany są wszechobecne, dotyczą rozwoju nowoczesnych technologii wzrostu znaczenia wiedzy i informacji a także nasilających się procesów globalizacji. W kontekście nowych przemian nastąpiła także zmiana paradygmatu zarządzania, który obecnie polega na podmiotowym postrzeganiu pracowników i traktowaniu ich jako najcenniejszego kapitału organizacji, a nie przedmiotowego zasoby będącego celem kosztów organizacji. Zmieniają się także oczekiwania wobec menedżerów którzy są odpowiedzialni za los firmy i ich cały potencjał ludzki. W związku z tym zmian i rewizji wymagają dotychczasowe metody i techniki zarządzania. Wymogi współczesnego rynku, objętego głęboką transformacją aż do gospodarki opartej na wiedzy, stanowią przed menedżerami zupełnie nowe role i wyzwania, całkowicie odmienne od dotychczasowych. Wyjaśnijmy, kim jest menedżer nowej generacji? Jak radzi sobie w podejmowaniu decyzji, które często obciążone są ryzykiem i presją społeczną, a także odpowiedzialnością za pracowników, nieprzewidywalnością sytuacji i wieloma innymi problemami, jakie musi rozwiązać? [fragment wprowadzenia]